Stel, je bent ‘s ochtends klaar om erin te vliegen. Maar eerst nog even een tas van die lekkere Pukka thee. Lemon, Ginger & Manuka Honey, dat wordt em. Voorgenietend peuter je het plasticvrije theezakje uit de recycleerbare verpakking. Kokend water erbij et voilà: een kopje geluk.
Je zet de thee op je bureau, reikt naar je oortjes en … voelt de tas tegen je elleboog. Verschrikt kijkt je naar beneden, net op tijd om een golf goudkleurige thee in het toetsenbord van je Macbook te zien verdwijnen. Je scherm trakteert je op een mooie flits, de luidspreker gorgelt nog even verwijtend en dan … stilte. Verlamd staar je naar het drama voor je. Getver.
Er zijn van die momenten waarop je wil dat je leven een ‘Undo’ knop had. Maar helaas.
Je houdt je computer ondersteboven, laat hem even uitdruipen en gaat hem dan met de moed der wanhoop te lijf met een haardroger. Met een klein hartje probeer je een halfuur later opnieuw op te starten. Niets.
YouTube is duidelijk: afblijven (beteuterde blik naar de haardroger) en professionele hulp inroepen. Nu. Meteen. Tenzij je weet hoe je een laptop moet openpriegelen. Not.
Zuchtend stap je in de wagen en rij je naar een Apple Store. Daar gaat je productieve werkdag.
Na een half uur aanschuiven op de ring en een kwartier vruchteloos zoeken naar een parkeerplaats, stap je de Apple Store binnen. Op van de stress en met zicht op een pil van een factuur. Want waterschade Pukkatheeschade, die valt natuurlijk niet onder de garantie.
Tip: werk je slecht humeur niet uit op de sympathieke jongen achter de toonbank. Natuurlijk blijft die dan professioneel en laat hij je laptop herstellen. Maar het kost jou wel een flinke duit.
Als je eerlijk opbiecht wat er is gebeurd, vriendelijk blijft en er misschien zelfs een groen grapje af kan over je twee linkerhanden, dan maak je kans op de Surprise & Delight behandeling. Of in jouw geval, een herstelde laptop. Voor niets, nada, noppes.
Hoezo? Blijkbaar mag elke Applemedewerker maandelijks een beperkt aantal klanten verrassen met een gratis herstelling of vervanging. Drie keer raden wie de meeste kans maakt: de brute bullebak voor jou of jij, de bedeesde klant die duidelijk nog moet bekomen van het thee-incident.
Het zou me niet verwonderen dat Apple dit bewust heeft laten lekken. Zodat een klant voortaan wel twee keer nadenkt voor hij hun medewerkers afbekt. Een Apple Store vol ideale klanten, jammie.
Om de juiste klanten aan te trekken hoef jij als coach, consultant of trainer gelukkig geen Macbooks te herstellen. Of coachingsessies weg te geven.
Wat je nodig hebt, is een helder en uniek aanbod. Dat jou eruit doet springen in je markt. Mijn nagelnieuwe online training Klanten Kiezen Jou helpt jou dat vormgeven:
- Breng je aanbod in kaart zodat de hele puzzel helder wordt. En je vanzelf ziet wat je doelgroep nodig heeft en waar die voor wil betalen. Keuzes maken? Véél gemakkelijker.
- Ga in de schoenen van je doelgroep staan, zodat je weet wat die pijn doet en blij maakt. Het resultaat? Je stemt je aanbod nog beter op hen af en maakt het onweerstaanbaar.
- Verzoen je passie, expertise, rendement én missie met elkaar, zodat je niet enkel geld verdient met wat je graag doet en goed kan, maar ook een zinvolle bijdrage levert.
- Bouw je aanbod zo op dat je verhaal – en website – meteen glashelder en klantgericht worden. Dat onderscheidt jou al van de meeste coaches, consultants en trainers.
- Word uniek in je markt, zodat klanten alleen met jou willen werken. Veel coaches, consultants en trainers verhoogden hun prijzen en kregen toch meer klanten.
Verzet je tas thee en klik dan hier: klantenkiezenjou.be.