Als jij uniek bent voor mensen uit je doelgroep, dan stoppen die met zoeken en vergelijken. Eindelijk iemand die hen begrijpt en kan helpen! Je tarief? Dat vinden ze minder belangrijk: een investering die zal renderen. Ze gaan er enthousiast voor en sturen jou nadien nieuwe klanten.
Te mooi om waar te zijn? Niet als je glashelder maakt wat je doet voor wie en wat jou uniek maakt. Daarmee onderscheid jij je in één klap van de meeste coaches, consultants en trainers.
- Ontdek hoe jij keuzes maakt die jou eruit doen springen. Kies en word gekozen.
- Vind de rode draad in je aanbod en vertel het verhaal dat de juiste klanten aantrekt.
- Krijg mijn unieke methode, bewezen bij +100 coaches, consultants en trainers.
- Ook geschikt voor competitieve markten (ik kijk naar jullie, loopbaancoaches : )
- Online training enkel en alleen op maat van coaches, consultants en trainers.
- Onbeperkt toegang: volg op je eigen tempo en telkens als je je aanbod vernieuwt.
- Stel jouw vragen persoonlijk aan Stefaan en krijg tips als je toch even vastzit.
Zonder helder aanbod blijft het ploeteren:
Je vindt moeilijk klanten, zij vinden jou nergens. Je website werkt nauwelijks. Jij werkt hard en probeert van alles, maar veel maakt dat niet uit. Je hobbelt van klant naar klant en leert leven met de stress en onzekerheid. Of je geeft het op, zoals ik soms al zag gebeuren, en zoekt een job.
Dat was het geval bij Vera*, die startte als ‘life coach’. Ze had stevig geïnvesteerd in een praktijk, maar die bleef leeg. Af en toe verwees iemand een klant door, maar daarmee redde ze het niet. En toen was haar spaargeld op.
Of neem nu Koen*, die al jaren ‘bedrijven begeleidt door verandering’. Zijn klanten kwamen via een bureau dat een hoge commissie nam. Hij wilde de samenwerking stopzetten, maar was bang om zonder klanten te zitten. Hij zat vast …
* namen veranderd omwille van privacy
Hun probleem? Geen helder aanbod. En dus geen helder verhaal of website. Wie hen toevallig vond, begreep niet wat ze deden of vergeleek enkel hun tarief. Vera is intussen gestopt als life coach en kreeg haar oude job terug. Koen schakelde me in en heeft nu een helder, uniek aanbod. En meer en betere klanten dan vroeger via zijn bureau.
Worstel jij hier ook mee?
- Als je vertelt wat je doet, merk je dat mensen jou niet begrijpen. Of dat het hen eigenlijk koud laat. Ze knikken wel beleefd, maar klant worden? Nee hoor. Hoe krijg je ze enthousiast?
- Je wil starten als coach, consultant of trainer. Maar zit er wel iemand op jou te wachten? Er zijn al zoveel collega’s … Wat maakt jou anders? En moet je niet eerst nog certificaat X of Y behalen?
- Je hoopt dat niemand vraagt wat jou uniek maakt. Want eerlijk? Je hebt geen idee. Of je blijft hangen in clichés die zowat iedereen gebruikt. Hoe spring je eruit?
- Er is zoveel dat je graag doet en goed kan! Ideeën genoeg dus, maar in je hoofd is het soms chaos. Keuzes maken? Hou je dan nog wel klanten over? En is kiezen niet vooral verliezen?
- Je werkt niet enkel voor het geld. Mensen of bedrijven doen groeien: daar doe je het voor. Hoe krijg je klanten die jouw visie delen? En er voluit voor willen gaan?
- Sommige klanten ben je liever kwijt dan rijk. Ze doen moeilijk over je prijs, proberen alles naar hun hand te zetten en klagen dan nog over jou. Hoe komt dat? En hoe vermijd je ze?
Jammer, want het kan anders. Stel je even voor …
- Wie met jou praat of op je website komt, heeft meteen door dat jij hen kan helpen. Ze knikken niet beleefd, ze klikken niet weg: ze willen meer over jou weten. Eens afspreken? Ja, graag!
- Nog voor dat verkennend gesprek zijn ze al quasi zeker dat ze met jou aan de slag willen. Zo verlies jij geen tijd met shoppers die vrijblijvend komen luisteren om dan toch nog af te haken.
- Je klanten werken enthousiast mee en vertellen iedereen hoe goed jij bent. Je tarief is minder belangrijk: dat zien ze als investering, niet als kost. En ze vinden dat jij waard bent wat je vraagt.
- En jij? Jij focust op het werk dat je het liefste doet. Je hebt voldoende fijne klanten, ziet hen groeien en geniet ervan. Je onderneemt met zelfvertrouwen en rust in je hoofd. Zalig.
Dat is wat een glashelder aanbod doet. Vergelijk het met de fundering van je huis. Schort daar wat aan? Dan riskeer je dat alles instort. Ligt ze stevig? Dan zit je goed voor jaren. En kan het plots snel gaan. Zoals bij Ilse:
Wauw Stefaan, wat een power! Mijn site staat nog niet online en ik voel het resultaat al. Je hebt me als het ware “gedwongen” om mijn missie, visie, doelgroep en troeven eens allemaal voor mezelf duidelijk te stellen. Wat een mooi proces waar ik je erg dankbaar voor ben.
Gisteren had ik een verkoopgesprek in een bedrijf en de kern van mijn verhaal rolde er zo uit. Ze hebben me gevraagd om een contract op te sturen … ik had zelfs niet eens de indruk dat ik mezelf aan het verkopen was. Het was een aftoetsen van mijn troeven (die jij me hielp duidelijk stellen) aan hun vraag. Als vanzelf!
Ik weet het, mijn site staat nog niet online en ik kan je helemaal nog geen feedback geven rond het resultaat ervan. Maar ik merk dat het traject dat we samen doorliepen, al gewoon een impact heeft op mijn zelfzekerheid. Het is alsof ik nu zelf pas doorheb waar ik mee bezig ben en waar ik naartoe wil. En ik dacht eerlijk gezegd dat ik dat al heel goed wist :-)
Dankje om mijn eigen werk zo mooi samen te vatten. Alleen al daarom zou ik je aan iedereen aanraden! – llse Geusens
Hoe ik lang geleden een pijnlijke les leerde
In 2010 was ik al aan de slag voor coaches, consultants en trainers. Ik schreef hun teksten en bouwde hun website. Bij de eerste klanten liep dat goed. Ze waren al jaren succesvol en hadden een helder verhaal dat ik enkel nog in tekst moest gieten.
En toen liep het fout. En nog eens. Een starter kon niet kiezen wat hij zou doen. En een coach – al jaren bezig – kwam met een chaotisch verhaal dat ik niet helder kreeg. Hun websites flopten en ze voelden zich bekocht. En terecht, want waar bleven die klanten?
Ik zat met de handen in het haar. Waarom lukte het plots niet meer? Wat deed ik verkeerd? Tot ik begreep dat ik een belangrijke stap oversloeg: coaches, consultants en trainers helpen om hun aanbod helder en uniek te maken. En zo de juiste klanten aan te trekken.
Toen ik dat begon te doen, veranderde alles. Mijn klanten boekten plots veel meer succes met hun website. Op sociale media. En in gesprekken. Ze kregen meer dan teksten of een website, ze kregen een glashelder, uniek aanbod. Orde in de chaos. Een verhaal dat aansprak.
Veel klanten vinden dat vandaag mijn grootste meerwaarde. Zoals Marianne:
Ik ben al jaren bezig. En weet je wat? Toen ik net thuiskwam na onze strategiesessie, liet ik mijn man het aanbod zien dat we samen hadden uitgewerkt . Zijn reactie: ‘Aha, dat doe jij dus!’ Bleek dat hij al die jaren niet echt begreep wat ik doe. En nu plots wel… – Marianne De Vos
Krijg ook een helder, uniek aanbod. En meer van de juiste klanten.
Eens ik doorhad hoe belangrijk dat aanbod was, werd het mijn passie. Ik leerde klanten keuzes maken. Glashelder krijgen wat ze doen en waarom hun klanten voor hen moeten kiezen. En dat klantgericht verwoorden. Intussen doe ik dat al +10 jaar. Ook bij klanten die vooraf zeiden: ‘Op mij bijt jij je tanden stuk!’ En in deze online training wil ik dat ook voor jou doen. Dit ontdek je:
- Word uniek in je markt, zodat klanten alleen nog maar met jou willen werken. Veel coaches, consultants en trainers verhoogden hun prijzen na dit traject. En kregen toch meer klanten!
- Breng je aanbod in kaart zodat de hele puzzel helder wordt. En je vanzelf ziet wat je doelgroep nodig heeft en waar die voor wil betalen. Keuzes maken wordt plots véél gemakkelijker.
- Ga in de schoenen van je doelgroep staan, zodat je weet wat hen pijn doet en blij maakt. Het resultaat? Je stemt je aanbod nog beter op hen af en maakt het onweerstaanbaar.
- Verzoen je passie, expertise, rendement én missie met elkaar, zodat je niet enkel geld verdient met wat je graag doet en goed kan, maar ook een zinvolle bijdrage levert. De sleutel tot geluk!
- Bouw je aanbod zo op dat je verhaal – en website – meteen glashelder en klantgericht worden. Alleen daardoor al onderscheid jij je van de meeste coaches, consultants en trainers.
Stephan was een starter:
Ik ben altijd werknemer geweest en had nog nooit een eigen bedrijf. Ik had dus geen ervaring met positionering. Ik was al vaak bezig geweest met mijn marketing, maar ik raakte er maar niet uit. Deze online training gaf mij de structuur en het houvast die ik nodig had om mijn aanbod in de wereld te zetten.
Eerst en vooral kon ik in kaart brengen wat ik nodig had voor mijn aanbod. En toen ik de meerwaardescan deed, werd het veel helderder wat ik wil doen met mensen: wat hun vragen, pijnpunten en winstmakers zijn. Ook de aanbodassistent heeft mij daarbij geholpen.
De focusoefening, dat was bij mij de nagel op de kop. Ze hielp me enorm om mijn onzekerheid los te laten en eindelijk stappen vooruit te zetten. De cirkels waren als puzzelstukjes die samenvielen. Mijn passie, expertise enzovoort: ik had alles al, dit bracht het samen. Toen ik ze samenlegde, kwam ik als vanzelf uit bij ‘Bewustzijnscoach’.
Ik sta vandaag vele stappen verder dan voor ik ermee begon. Dit voelt als een transformatie. Ik heb hier zolang naartoe geleefd en deze online training was de sleutel die ik nodig had. Als je je positionering, je aanbod dus ook helder wil krijgen, dan is dit echt een aanrader en de investering dubbel en dik waard! – Stephan Versendaal
En San was al vele jaren bezig:
Ik vond het vooral moeilijk om zelf helder te krijgen wat ik nu eenmaal goed kan en aanbied, hoe ik mijzelf onderscheid van andere coaches en welke meerwaarde dat heeft voor mijn klanten. Mijn grootste angst was of ik een dergelijke taak wel kon uitbesteden aan iemand? Zou mijn ‘eigenheid’ nog wel bewaard blijven als ik dit proces uit handen gaf?
Stefaan hielp mij om structuur te brengen in mijn ‘woelige’ en ongeordende gedachtestroom en mijn overvloed aan ideeën. Hij leidde mijn verhaal vaak letterlijk in goede banen. Met zijn gestructureerde en analytische geest is hij een krak in het zien van de grote lijnen en het scheiden van hoofd- en bijzaken. Daarnaast is hij een zeer goede luisteraar, een geduldige leraar en een fijnzinnige communicator, wat samenwerken voor mij extra fijn maakte.
Het resultaat van onze samenwerking mag er wezen: een website die helemaal uitstraalt wie ik ben en waar ik voor sta. Mijn hart en ziel spreken uit de teksten en mensen voelen onmiddellijk bij wie ze terecht zullen komen. Ik krijg plots ontzettend veel nieuwe aanvragen en ook doorverwijzingen uit nieuwe hoeken. Het lijkt alsof mensen mij plots ook veel meer als een expert terzake zien. Mijn zaak en mijn zelfvertrouwen hebben hierdoor een flinke boost gekregen. Ik kan het iedereen aanraden! – San Vangenechten
Deze online training vind je nergens anders. Waarom? Daarom:
- Beantwoord enkele recht-naar-de-kern-vragen en ontdek hoe jij je aanbod best vormgeeft. Veel van mijn klanten worden emotioneel als ze zien hoe de puzzelstukjes plots samenvallen. ‘Een magisch moment’ noemde Ingrid het onlangs.
- Kijk binnen bij andere coaches, consultants en trainers en ontdek hoe zij hun aanbod helder maakten, uniek werden en succes boeken. Ja, ook die ‘op mij bijt jij je tanden stuk’ klanten : ) Reken op voorbeelden en cases die jou aan het denken zetten.
- Krijg een bewezen formule waarmee jij klanten steeds doet terugkomen en hen telkens helpt om de volgende stap te zetten. Ze zijn dolenthousiast over jullie partnership en blijven in jou investeren. Bonus: je hebt veel minder nieuwe klanten nodig.
- Gebruik slimme tools zoals de aanbodassistent en de pitchbouwer die jou uren piekeren en dure fouten besparen. Ze bewezen hun succes bij tientallen klanten en zetten jou in geen tijd op weg naar een helder aanbod en een klantgericht verhaal.
- Ik ontwikkelde deze online training enkel voor coaches, consultants en trainers. Elk inzicht, elke tip en elke tool passen dus precies bij wat jij nodig hebt. Zo ga je veel sneller vooruit dan met een algemene training. En boek je véél meer resultaat.
- In deze training leer je alles wat ik weet over hoe je je aanbod helder en uniek maakt. Klanten betalen me daarvoor telkens als hun aanbod verandert, omdat ze merken dat het rendeert. Jij leert hoe je het zelf doet, niet één keer maar elke keer als je het nodig hebt.
- Nieuwe manieren om jezelf uniek te maken, zelf geteste aanbodtips, inzichten van succesvolle coaches, consultants en trainers: ik blijf Klanten Kiezen Jou non-stop verbeteren. Je investeert dus slechts één keer in een training die altijd up-to-date blijft.
- Stel mij vragen over je aanbod en krijg persoonlijk advies van mij in regelmatige vragensessies voor deelnemers. Je hoeft je niet te verplaatsen, want de vragensessies zijn online. Ik neem ze ook op, zodat je ze nadien altijd nog kan bekijken.
Klanten Kiezen Jou weekte heel wat los en zette me direct aan het denken. De inspiratie kwam terug, ik kreeg zin om erin te vliegen en had het gevoel dat ik weer op pad was. Hulpmiddelen als de aanbodassistent en pitchbouwer hielpen me om (grote) stappen vooruit te zetten. Zo ‘oefende’ ik de eerste versie van mijn elevator pitch dezelfde dag al op een klant. Ze wilde zich meteen voor alles inschrijven :-) – Jan Jacobs
Door deze online training leerde ik mijn aanbod zo voorstellen dat ik interesse opwek bij mijn doelgroep. Vroeger vertrok ik daarbij van de methode die ik hanteer en merkte ik dat dat sommige mensen onvoldoende aansprak. Nu verwoord ik mijn aanbod ook vanuit de vragen van mijn doelgroep en stem ik mijn verhaal af op wat bij hen leeft. Dat voelt en werkt stukken beter! – Marie Ann Gilté
Dit krijg je in deze online training
Als je je aanmeldt voor deze training, krijg je mijn unieke, bewezen methode om je aanbod glashelder te maken en meer van de juiste klanten aan te trekken. Die bestaat uit 3 stappen:
1. Breng je aanbod in kaart
Ga in de schoenen van je klanten staan. (Her)ontdek waarmee ze worstelen en speel daarop in. Vind je pijnstillers en winstmakers. En maak je aanbod onweerstaanbaar.
2. Vind je focus
Ontdek hoe jij meteen gezien wordt als expert. Hoe je bezoekers van je site in 4 (!) seconden aanspreekt. En wat je kan leren van een egel, een vos en stokoude Japanners.
3. Vertel een duidelijk verhaal
Breng overzicht in je aanbod met een slimme assistent. Stop met trekken aan je klanten en ontdek hoe je hen voortaan aantrekt. Met een uniek, helder en klantgericht verhaal.
Het maakt niet uit…
… wat voor coach, consultant of trainer jij bent. Voorbeelden van klanten die dit traject doorliepen:
- Een loopbaancoach
- Een servicemodelconsultant
- Een HSP-coach
- Een stress- en burn-outcoach
- Een team van IT-consultants
- Een narcismecoach
- Een transitieconsultant
- Een coach die vrouwen in hun vrouwenkracht zet
- Een consultant die organisaties wendbaarder maakt
- Een trainer in klantenbeleving
- Een merger & acquisitieconsultant
- Een trainer in time management
- Een procesoptimalisatieconsultant
- Een healthcare consultant
- Een slaapcoach
- Een team van werkplekconsultants
- Een natuurcoach
- Een team van subsidieconsultants
- Een kerntalentencoach
- Een studiekeuzecoach
- Een kleur- en stijladviseur
- Een marketing- en salesconsultant voor biotechs
- Een werkpleziercoach
- Een strategische HR-consultant
- Een dierencoach en -trainer
- Een materiaalinnovatieconsultant
- Een conflictcoach
- Een logistiek consultant
- Een scheidings- en ouderschapsbemiddelaar
- Een energieconsultant
- Een coach die vrouwen opnieuw in balans brengt
- Een team van crisismanagementconsultants
- Een salescoach en -trainer
- Een kindertolk
- Een e-commerceconsultant
- Een trainer in mentale veerkracht
- Een presentatietrainer
- Een shutdownconsultant
- Een machineconsultant
- … en nog veel meer!
Waarom klanten voor mij kiezen?
Sinds 2010 werk ik enkel voor coaches, consultants en trainers. Voor mensen zoals jij dus. En dat doe ik bewust. Jij doet mensen of bedrijven groeien en maakt onze wereld dus een stukje beter. Maar als je te weinig klanten hebt, of niet de juiste, dan blijft jouw impact beperkt. En dat is jammer, want de wereld heeft mensen zoals jij hard nodig.
Daarom help ik al jaren klanten met hun aanbod. Gedreven teams van coaches, consultants of trainers en +100 eenmansbedrijven. Wedden dat je sommige van hen kent? Zo leerde ik wat (niet) werkt voor coaches, consultants en trainers zoals jij. En die inzichten goot ik in een volstrekt unieke methode die zijn succes keer op keer bewijst:
Ik had een aanbod en mijn klanten waren zeer tevreden, maar ik hing te veel af van mond tot mond reclame. Zelf nieuwe klanten aantrekken was moeilijker, mijn website bracht niets op.
Toen zag ik Klanten Kiezen Jou. En het was net wat ik nodig had.
Vandaag weet ik waarmee mijn doelgroep worstelt, wat die nodig heeft en hoe ik daar best op inspeel. Ik ken mijn unieke sterktes en zie mezelf als expert. Dat geeft een pak zelfvertrouwen en – heel belangrijk – ik kan het ook helder verwoorden om nieuwe klanten aan te trekken.
Klanten Kiezen Jou begeleidt je naar een uniek en helder aanbod. En – ook al haat ik het om een stappenplan te volgen – ik moet toegeven: het werkt : ) De training is goed opgebouwd en biedt genoeg info zonder je te overladen. De introfilmpjes zorgen voor een fijn, menselijk aspect.
Stefaan kent zijn doelgroep, dat is duidelijk. Hij anticipeert op valkuilen en zet je meteen op de juiste weg. Zijn aanbodassistent bracht structuur in mijn aanbod, de pitchbouwer in mijn elevator pitch. En ook de vragensessies en strategiesessie waren bijzonder waardevol: Stefaan is gezond kritisch en durft je uitdagen, maar doet dat vriendelijk en geduldig.
Aanbod, elevator pitch, slogan en baseline: alle puzzelstukjes vielen uiteindelijk in elkaar. Ik ben klaar om erin te vliegen! – Ilse De Cauwer
Deze online training is voor jou:
- Als je keuzes durft maken. Worstel je nog? Geen probleem. Maar je moet wel durven kiezen om je aanbod helder te krijgen. Reken op deze training om je daarbij te helpen.
- Als je er voluit wil voor gaan. Deze training doet jou met zo weinig mogelijk tijd en moeite zoveel mogelijk resultaat behalen. Maar dat werkt enkel als je er 100% voor gaat.
- Als het jou niet enkel om het geld te doen is. We kijken ook naar wat jou uniek maakt, waar je voor staat, wat jij bijdraagt. Je gaat dus ook aan de slag met jezelf.
- Als je geen voet-tussen-de-deur-verkoper bent of als je een bloedhekel hebt aan marketing american style. Want dan zitten we op één lijn ; )
Samenwerking met Stefaan ging recht naar de kern: waar sta ik voor, wat heb ik klanten te bieden, waarom kiezen ze voor mij? En de resultaten mogen er zijn: in de week na de lancering van mijn site kreeg ik 4 (!) nieuwe klanten. – Claudine Drees
Mijn traject met Stefaan was boeiend, spannend en vruchtbaar: Stefaan gaat recht door tot de kern van je passies, je ambities, je zijn. Hij laat je niet los om je ideeën duidelijker en unieker zichtbaar te maken. Ik had nooit verwacht dat die investering mij dit resultaat zou brengen. – Dirk Ameel
We merkten dat we teveel bleven hangen in details die onze klanten niet interesseerden, waardoor onze boodschap verloren ging. Stefaan bewaarde hier de noodzakelijke afstand en plaatste de essentiële zaken op de voorgrond. Zaken die ons onderscheiden ook van onze concullega’s. Vanuit het perspectief van onze (potentiële) klant deed hij dit op een trefzekere en pragmatische manier. Dat deze aanpak loont merken we intussen aan de klanten die ons hebben gevonden. – Katrien Galloo
Voor wie is deze training NIET bedoeld?
- Voor wie geen zelfstandig coach, consultant of trainer is en niet van plan is om dat te worden.
- Blijf jij liever ‘alles voor iedereen’ doen? Investeer dan zeker niet in deze training.
- Verwacht je mindset-tips? Die vind je helemaal gratis op YouTube. Dit gaat over je aanbod.
- Geloof je nog in get rich quick of resultaat zonder actie? Dan ben je hier op de verkeerde plaats.
Mijn garanties bij deze online training
Een Niet Goed, Geld Terug garantie zie je bijna nooit bij een online training. Wel, ik geef ze toch. Een jaar lang. Waarom? Omdat ik zeker ben dat deze training voor jou zal werken. Net zoals ze al gewerkt heeft voor vele tientallen coaches, consultants en trainers.
In het onwaarschijnlijke geval dat deze training jou niet helpt om je aanbod glashelder te maken en zo meer van de juiste klanten aan te trekken, stort ik het volledig bedrag terug. Stuur me daarvoor binnen het jaar een e-mail waarin je laat zien wat je hebt aangepast aan je aanbod, in je verhaal en op je website.
Met deze Niet Goed, Geld Terug garantie loop je geen enkel risico als je deze training volgt. Bovendien krijg je nog deze garanties:
- Gegarandeerd geschikt voor elke coach, consultant en trainer. Nog niet gestart, net begonnen of al jaren bezig.
- Gegarandeerd geschikt als je B2B (met bedrijven) of B2C (met particulieren) werkt. Of met overheid. Of met non-profits.
- Gegarandeerd geschikt als je vandaag nog geen website hebt. Of als die nog niet goed (genoeg) voor jou werkt.
- Gegarandeerd te gebruiken elke keer dat je je aanbod bijstuurt. Wat bij de meeste ondernemers regelmatig gebeurt.
Hoe weet je zeker dat je je investering terugverdient?
Dit is zeker: als je deze online training niet volgt, dan is je aanbod morgen hetzelfde als vandaag. Dan blijf je worstelen. Dan verandert er dus niets. En behaal je dezelfde resultaten als nu.
Ga je wel aan de slag met deze training, dan krijg je een methode om dat aanbod glashelder en uniek te maken voor je doelgroep. Zodat je meer van de juiste klanten aantrekt.
Je hebt dus niets te verliezen, lijkt me : ) En met de Niet Goed, Geld Terug garantie loop je bovendien geen enkel risico. Aan jou de keuze!
Ik krijg vaak te horen dat mijn site echt weerspiegelt wie ik ben en waar ik voor sta. Intussen bewees hij ook dat hij werkt: ik kreeg al diverse concrete leads! – Marijke Van Moldergem
Ik kreeg tijdens ons traject heel helder wat co-con in de wereld wil zetten en waarin ik me onderscheid van anderen. Een cadeau waarvoor ik Stefaan steeds dankbaar zal blijven. Mocht je nog twijfelen … ik ben een fan en bereid te getuigen over hetgeen onze samenwerking voor mij heeft opgeleverd. – Marc Van de Velde
Deze vragen stellen klanten vaak:
Reken maar! Veel van mijn klanten werken in sectoren met veel concurrentie. Denk aan loopbaancoaches, bijvoorbeeld. Of aan change managers. Als je veel concurrenten hebt, dan wordt het nog belangrijker om jezelf te onderscheiden met een helder en uniek aanbod. Anders vergelijkt je doelgroep jou op … prijs. En dat wil je niet, want er is altijd iemand bereid om onder jouw tarief te gaan.
Klanten Kiezen Jou helpt jou om eruit te springen in je markt, zodat je kan vragen wat je waard bent. Zoals loopbaancoach Mieke Meynen, die tijdens corona een mooie omzet haalde en intussen al een team van loopbaancoaches heeft.
Een website helpt, dat is zeker. Maar je kan perfect al klanten aantrekken met een nieuw/vernieuwd aanbod voordat je website klaar is. Zoals Ilse:
Wauw Stefaan, wat een power! Mijn site staat nog niet online en ik voel het resultaat al. Je hebt me als het ware “gedwongen” om mijn missie, visie, doelgroep en troeven eens allemaal voor mezelf duidelijk te stellen. Gisteren had ik een verkoopgesprek in een bedrijf en de kern van mijn verhaal rolde er zo uit. Ze hebben me gevraagd om een contract op te sturen… ik had zelfs niet eens de indruk dat ik mezelf aan het verkopen was. – llse Geusens
Niches zijn de zoveelste holle marketingkreet. Om je meteen gerust te stellen: een helder en uniek aanbod is niet hetzelfde als een niche. Focus ook niet, trouwens.
Er zijn veel generalisten die moeiteloos genoeg klanten aantrekken. Waarom? Omdat hun klanten zien wat hen uniek maakt. En waarom ze voor hen moeten kiezen. Dat maak jij helder met Klanten Kiezen Jou. Ook als je generalist bent.
Inderdaad, loopbaancoaches mogen niet zomaar om het even wat doen. Bedrijven die werken met de KMO-portefeuille ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat je niet uniek kan zijn in je markt. Een unieke aanpak ligt voor de hand, maar er zijn veel betere manieren om eruit te springen. Met Klanten Kiezen Jou schrijf je een helder en uniek verhaal, waardoor klanten jou als enige optie zien. Ook als je aanpak vastligt. Zoals bij San:
Mijn hart en ziel spreken uit de teksten en mensen voelen onmiddellijk bij wie ze terecht zullen komen. Ik krijg plots ontzettend veel nieuwe aanvragen en ook doorverwijzingen uit nieuwe hoeken. Het lijkt alsof mensen mij plots ook veel meer als een expert terzake zien. Mijn zaak en mijn zelfvertrouwen hebben hierdoor een flinke boost gekregen. Ik kan het iedereen aanraden! – San Vangenechten
Dat zou je kunnen doen, ja. Lekker concreet, meteen in actie, snel resultaat! Maar … bouwen aan je website of marketing terwijl je aanbod nog niet op punt staat, is als bouwen aan een huis zonder fundering. Dat gaat een tijdje goed, maar vroeg of laat verschijnen er barsten en stort alles in. Dat zag ik helaas al vaak gebeuren. Je aanbod is de basis voor alles, begin daar dus mee! Tip: je kan perfect al klanten aantrekken met een (ver)nieuw(d) aanbod voordat je website klaar is. Zoals Jan:
Klanten Kiezen Jou weekte heel wat los en zette me direct aan het denken. De inspiratie kwam terug, ik kreeg zin om erin te vliegen en had het gevoel dat ik weer op pad was. Hulpmiddelen als de aanbodassistent en pitchbouwer hielpen me om (grote) stappen vooruit te zetten. Zo ‘oefende’ ik de eerste versie van mijn elevator pitch dezelfde dag al op een klant. Ze wilde zich meteen voor alles inschrijven :-) – Jan Jacobs
Nee, dan win je net tijd. Als je Klanten Kiezen Jou doorloopt, heb je een aanbod dat niet alleen nu goed zit, maar ook klaar is voor de toekomst. De wereld verandert, je klanten veranderen en jij verandert. En je aanbod? Dat verandert mee. Maar mijn klanten gooien hun aanbod bijna nooit helemaal om. Het evolueert van versie 1.0 naar versie 1.2, dan naar 1.3 enzovoort.
In Klanten Kiezen Jou vind je alles wat je nodig hebt om je aanbod vorm te geven én nadien bij te sturen. Zodat je nooit opnieuw moet beginnen. Want dat kost handenvol tijd, energie en geld.
En last, but not least: ik verbeter Klanten Kiezen Jou non-stop met nieuwe manieren om jezelf uniek te maken, zelf geteste aanbodtips en inzichten van succesvolle coaches, consultants en trainers. Je investeert dus slechts één keer in een training die altijd up-to-date blijft.
Dit is niet zomaar een online training. Ik heb ze zo opgebouwd dat het lijkt alsof ik naast je zit. Na +100 klanten weet ik precies hoe ik jou stap per stap begeleid naar een uniek en helder aanbod.
Klanten Kiezen Jou is getest bij +10 klanten voor de lancering en ik blijf deze training non-stop verbeteren. Ook nu nog. En o ja: je bent welkom op de vragensessies, waarin je leert van mij en van elkaar. Je staat er dus niet alleen voor.
Gelijk heb je, ik word zelf ook niet graag in een keurslijf geduwd. Maar Klanten Kiezen Jou is geen keurslijf. Het is een training die richting geeft. Houvast. Die jou uitdaagt waar nodig. En je begeleidt naar je unieke, heldere aanbod. Reken op genoeg steun én vrijheid om je eigen ding te doen. Zo ervaarde Ilse het:
Ook al haat ik het om een stappenplan te volgen, ik moet toegeven: het werkt : ) De training is goed opgebouwd en biedt genoeg info zonder je te overladen. De introfilmpjes zorgen voor een fijn, menselijk aspect. Stefaan kent zijn doelgroep, dat is duidelijk. Hij anticipeert op valkuilen en zet je meteen op de juiste weg.– Ilse De Cauwer
Ik leef oprecht met je mee. Ik hoor regelmatig verhalen van klanten die vroeger betaalden voor advies en trainingen die nadien niet bleken te werken. Verdomd pijnlijk is dat.
Maar sommige van die klanten waren zo enthousiast over Klanten Kiezen Jou dat ze de centen toch bijeen zochten. En enkele maanden later stonden ze verder dan ze hadden durven dromen. Ze recupereerden hun verliezen en zetten nu geld opzij. Dat is ondernemerschap. En ik geloof dat dit voor jou ook mogelijk is.
Tip: je kan je investering kosteloos spreiden over 3 maanden. En met de Niet Goed, Geld Terug garantie loop je geen enkel risico. Je hebt dus niets te verliezen, lijkt me.
Als dat een basisvorming is om je klanten goed te helpen: doen. Ik steiger als ik hoor: ‘Ik heb zelf een burn-out gehad, dus ben ik een goede burn-outcoach’. Een goede vorming is noodzakelijk, dat spreekt vanzelf.
Maar als je blijft studeren en niet durft starten, dan kamp je met uitstelgedrag. Tijd om dat te doorbreken: contact met klanten is best spannend, maar onvervangbaar. Zij tonen jou waarin je uitblinkt en waar nog kansen liggen. Klanten Kiezen Jou helpt jou in kaart brengen waar je nu staat en versterkt je zelfvertrouwen als je stappen zet. Zoals bij Stephan:
De focusoefening, dat was bij mij de nagel op de kop. Ze hielp me enorm om mijn onzekerheid los te laten en eindelijk stappen vooruit te zetten. De cirkels waren als puzzelstukjes die samenvielen. Mijn passie, expertise enzovoort: ik had alles al, dit bracht het samen. – Stephan Versendaal
Wat is het meest waarschijnlijk? Je blijft ideeën krijgen en de chaos wordt nog groter? Of plots vallen de puzzelstukjes als vanzelf op hun plaats? Uit ervaring weet ik dat de chaos doorgaans steeds groter wordt en je in cirkeltjes blijft draaien …
Klanten Kiezen Jou brengt structuur in je aanbod en rust in je hoofd. De enige voorwaarde? Je moet keuzes durven maken. De bonus? Als je je focus eenmaal helder hebt, is het veel gemakkelijker om goede ideeën te spotten. En afscheid te nemen van minder goede.
Jij kiest zelf hoeveel begeleiding je wil:
- In Klanten Kiezen Jou voorzie ik regelmatige vragensessies. Daarin geef ik antwoord op je vragen en leer je bij van mij en van elkaar.
- In Klanten Kiezen Jou + krijg je een halve dag intense één-op-éénbegeleiding van mij. Ik daag je uit en stuur bij tot je aanbod precies goed zit.
- In het één-op-één traject werken we samen een uniek en helder aanbod uit en krijg je meteen een structuur (draaiboek) voor je website.
De laatste twee zijn geknipt voor jou als je een klankbord zoekt, 100% zeker wil zijn van je keuzes of snel vooruit wil.
Betekent dat dat jij genoeg van de juiste klanten hebt? Proficiat, dan heb je Klanten Kiezen Jou niet nodig!
Ben je druk druk druk met de verkeerde klanten of een aanbod waar je van weg wilt? Dan helpt Klanten Kiezen Jou je keuzes maken. Voor het aanbod waarmee jij het verschil maakt. En klanten voor wie je prijs bijzaak is, omdat ze die zien als investering. Meer voldoening en rendement in minder tijd, dus. Gun jezelf dat.
Wil je dat ik jou zoveel mogelijk werk uit handen neem? Dan heb je de keuze:
- In Klanten Kiezen Jou + krijg je een halve dag intense één-op-éénbegeleiding van mij. Ik daag je uit en stuur bij tot je aanbod precies goed zit.
- In het één-op-één traject werken we samen een uniek en helder aanbod uit en krijg je meteen een structuur (draaiboek) voor je website.
In zowat alle boeken en trainingen krijg je algemene tips. Hoe je die omzet naar jouw situatie als coach, consultant of trainer? Zoek het maar uit.
Wel, dit is geen boek. En ook geen serie losse filmpjes, zoals veel andere online trainingen. Klanten Kiezen Jou is een bijzonder interactieve training waarin ik je begeleid bij elke stap. Elk inzicht, elke tip en elke tool passen precies bij wat jij nodig hebt als coach, consultant of trainer. Zo ga je veel sneller vooruit dan met een boek of wat filmpjes:
Stefaan kent zijn doelgroep, dat is duidelijk. Hij anticipeert op valkuilen en zet je meteen op de juiste weg. Zijn aanbodassistent bracht structuur in mijn aanbod, de pitchbouwer in mijn elevator pitch. En ook de vragensessies en strategiesessie waren bijzonder waardevol: Stefaan is gezond kritisch en durft je uitdagen, maar doet dat vriendelijk en geduldig. Aanbod, elevator pitch, slogan en baseline: alle puzzelstukjes vielen uiteindelijk in elkaar. Ik ben klaar om erin te vliegen! – Ilse De Cauwer
En o ja: boeken verouderen, de meeste trainingen ook. Maar ik blijf Klanten Kiezen Jou non-stop verbeteren met nieuwe manieren om jezelf uniek te maken, zelf geteste aanbodtips en inzichten van succesvolle coaches, consultants en trainers. Je investeert dus slechts één keer in een training die altijd up-to-date blijft.
Heb je genoeg van de juiste klanten en trek je er zelf vlot nieuwe aan? Dikke proficiat, doe zo voort! Hang je vooral af van doorverwijzingen, dan zal Klanten Kiezen Jou je helpen om op eigen benen te gaan staan. Idem als je worstelt om voldoende klanten te vinden, zoals Ilse:
Ik had een aanbod en mijn klanten waren zeer tevreden, maar ik hing te veel af van mond tot mond reclame. Zelf nieuwe klanten aantrekken was moeilijker, mijn website bracht niets op. Toen zag ik Klanten Kiezen Jou. En het was net wat ik nodig had. Vandaag weet ik waarmee mijn doelgroep worstelt, wat die nodig heeft en hoe ik daar best op inspeel. Ik ken mijn unieke sterktes en zie mezelf als expert. Dat geeft een pak zelfvertrouwen en – heel belangrijk – ik kan het ook helder verwoorden om nieuwe klanten aan te trekken. – Ilse De Cauwer
Alle begrip natuurlijk, als ondernemer maak je je rekening zelf. Weet wel: als je niet investeert in Klanten Kiezen Jou, dan is je aanbod morgen hetzelfde als vandaag. Dan blijf je worstelen. Dan verandert er dus niets. En behaal je dezelfde resultaten als nu.
Start je wel? Dan krijg je een methode om je aanbod glashelder en uniek te maken voor je doelgroep, zodat je meer van de juiste klanten aantrekt. Klanten die graag in jou investeren omdat ze weten dat het zal renderen. Zo verdien je Klanten Kiezen Jou terug. Niet één keer, maar telkens opnieuw. Tip: je kan je investering kosteloos spreiden over 3 maanden. En met de Niet Goed, Geld Terug garantie loop je geen enkel risico. Je hebt dus niets te verliezen, lijkt me.
Wel, ik weet dat er een hele Follow your passion beweging is. Maar ik zit daar niet bij. Passie is belangrijk, natuurlijk. Maar alleen je passie volgen? Dat volstaat zelden en is soms helemaal geen goed idee. De sleutel tot geluk en succes ligt volgens mij (en veel slimmere mensen) op het snijvlak van wat je graag doet en goed kan, van wat rendeert en waarmee je zinvol bijdraagt. Al die elementen brengt Klanten Kiezen Jou samen.
Wat tips over mindset betreft: die zal je hier niet vinden. Waarom? Die staan gratis op YouTube. Klanten Kiezen Jou gaat over je aanbod en is 100% op maat van coaches, consultants en trainers zoals jij.
Het zal juist extra goed werken. Als een uitgebreid aanbod niet helder is, dan oogt het vooral complex en overweldigend. Je doelgroep begrijpt niet wat je doet en haakt af.
In Klanten Kiezen Jou leer je hoe je je aanbod en verhaal waar nodig op dieet zet. En hoe je het zo opbouwt dat zelfs een uitgebreid aanbod helder, overzichtelijk en onweerstaanbaar oogt. Daar sta ik garant voor.
Van de +100 klanten die ik al hielp, hadden er 4 een marketingachtergrond. De overgrote meerderheid kende dus weinig of niets van marketing. En dat is prima: je hoeft geen marketingexpert te zijn. Als je klanten iets waardevol te bieden hebt, dan is Klanten Kiezen Jou geknipt voor jou.
Klinkt logisch, maar uit ervaring weet ik dat uitstel meestal afstel wordt. Dat je blijft ploeteren en denkt dat het niet anders kan. Terwijl dat wél zo is.
Met Klanten Kiezen Jou leg je de basis voor een helder aanbod. Meer van de juiste klanten. En een gezond bedrijf. Je stopt met ploeteren en krijgt klanten die graag in jou investeren, enthousiast meewerken en iedereen vertellen hoe goed jij bent. Je prijs is minder belangrijk: die zien ze als een investering, niet als kost. Hoe vroeger je die stap zet, hoe groter het effect. Ook financieel.
Dit is geen business coaching. Een business coach gaat breder en duikt minder diep in je aanbod. Terwijl je bedrijf daarmee staat of valt. En o ja: ik durf wedden dat je business coach niet enkel coaches, consultants en trainers begeleidde. Ik doe dat wel, weet precies wat jij nodig hebt en help jou met Klanten Kiezen Jou om je aanbod in één keer goed neer te zetten. Dat heeft meteen effect, ook op je zelfvertrouwen:
Ik merk dat het traject dat we samen doorliepen, al gewoon een impact heeft op mijn zelfzekerheid. Het is alsof ik nu zelf pas doorheb waar ik mee bezig ben en waar ik naartoe wil. En ik dacht eerlijk gezegd dat ik dat al heel goed wist :-) – llse Geusens
Crisissen zullen er altijd zijn. Onze wereld wordt steeds complexer en het stormt altijd wel ergens, zoveel is duidelijk. Als je wacht tot het windstil is, verlies je veel tijd. Tijd die je kan besteden aan je aanbod, website en marketing. Zodat jij klaar staat als de wind gaat liggen en je doelgroep terug wil investeren. Anders mis je kansen.
Voor ondernemers is een crisis een kans: een cadeautje in een rare verpakking. Het stormt en zowat iedereen blijft veilig binnen. Wie dan wel naar buiten durft komen met een uniek en helder aanbod, springt eruit en neemt voorsprong. Zoals Fre, die duursporters begeleidt. Eind 2020 – je weet wel, het lockdownjaar – schreef hij dit:
Binnen 2 weken tekende de eerste sporter voor een jaartraject. Na 3 maand waren het er 10, evenveel als in de 3 jaar ervoor. Middenin corona! – Fre De Zutter
Integendeel. Je aanbod is de basis van al het concrete dat je doet. Je werk voor klanten, natuurlijk. Maar ook je website en marketing. Ik vergelijk het wel eens met de fundering van een huis. Als die goed zit, dan staat je huis er voor jaren. Schort er iets aan je fundering, dan stort alles vroeg of laat in.
In Klanten Kiezen Jou ga je naar de kern van wat je graag doet en goed kan, van wat rendeert en waarmee je zinvol bijdraagt. Klanten worden vaak emotioneel als die puzzelstukjes in elkaar vallen. ‘Magisch’, noemde Ingrid het onlangs. Geef toe, saai klinkt dat niet : )
Ik heb gevestigde coaches, consultants en trainers hele mooie resultaten zien boeken met Klanten Kiezen Jou. Vaak heel onverwacht ook … Twee voorbeelden:
1 / In Klanten Kiezen Jou ga je met een frisse blik door je aanbod. Je stelt scherp, stuurt bij en bevraagt (wellicht voor het eerst) je doelgroep. Dat kan verrassende resultaten geven:
Ik ben al jaren bezig. En weet je wat? Na de strategiesessie liet ik mijn man het aanbod zien dat we samen hadden uitgewerkt . Zijn reactie: ‘Aha, dat doe jij dus!’ Bleek dat hij al die jaren niet echt begreep wat ik doe. En nu plots wel … – Marianne De Vos
2/ Als je nog eens door je aanbod gaat, ontdek je misschien een klompje goud. Een doelgroep die je had gemist. Of een oplossing die jou in één klap uniek maakt.
Zoals Tom, die zich plots herinnerde hoe fijn hij het vroeger vond om jong talent te begeleiden. En hoe belangrijk dat was voor grote bedrijven. Tom gooide het roer om en helpt bedrijven nu om een samenleringscontract te sluiten met jong talent. Zijn netwerk bevestigde dat dat helemaal zijn ding is én dat het opviel dat hij zijn drive terug had. Mooi toch?
Helemaal niet. En ook geen doorslagje van iets dat ik bij een buitenlandse goeroe leerde …
Klanten Kiezen Jou is een uniek stappenplan dat ik zelf ontwikkelde in trajecten met +100 coaches, consultants en trainers. Waarom? Omdat ik geloof dat mensen zoals jij de wereld beter maken. En als je meer van de juiste klanten krijgt, dan heb je meer impact. Daar wil ik met deze training mijn steentje toe bijdragen.
Verschillende klanten die Klanten Kiezen Jou doorliepen, hadden een marketingachtergrond. En allemaal waren ze enthousiast. Omdat het hen hielp om met een andere blik naar hun aanbod te kijken. De hoofd- en bijzaken te onderscheiden. Keuzes te maken. En zo te komen tot een uniek en helder aanbod.
Klanten Kiezen Jou is dan ook geen klassieke, algemene marketingtraining. Het is een uniek stappenplan dat ik vormgaf en bijstuurde in trajecten met +100 coaches, consultants en trainers. Helemaal afgestemd op mensen zoals jij dus. Wedden dat het ook voor jou werkt?
Nee hoor, veel van mijn klanten werken in team en boekten succes door Klanten Kiezen Jou.
Ofwel doen jullie de training samen, ofwel doen jullie ze apart en stemmen jullie af na elke stap. Dat laatste vind ik nog beter, omdat jullie elkaar zo nog meer uitdagen en verrijken. Succes!
Zeker: mijn klanten werken voor heel diverse sectoren en doelgroepen.
Zolang je zelfstandig coach, consultant of trainer bent (of dat wil worden), is Klanten Kiezen Jou geknipt voor jou. Een helder en uniek aanbod doet je eruit springen bij elke doelgroep.
Bel +32 499 11 57 87 of stuur me een mailtje en stel ze me. Wees gerust: ik ben geen voet-tussen-de-deur-verkoper. Is dit niets voor jou, dan zeg ik dat gewoon. Ik wil enkel tevreden klanten.
Dit is een online training. De voordelen:
- Je hebt altijd en overal toegang tot de training, voor onbeperkte tijd.
- Je kan vandaag investeren en pas later deelnemen als je nu geen tijd hebt.
- Je hebt enkel een internetverbinding nodig. En een computer, tablet of smartphone.
- De vragensessies zijn online. Stel je vragen thuis en bekijk de opnames wanneer je wil.
- Ook voor Klanten Kiezen Jou + werken we online. Geen verplaatsing nodig dus.
Extra hulp nodig? Dat kan:
- In Klanten Kiezen Jou ga je zelf aan de slag met de video’s, e-books, modellen en assistenten in een gebruiksvriendelijke leeromgeving waartoe je altijd toegang hebt.
- In Klanten Kiezen Jou + krijg je daarbovenop nog een strategiesessie van ± 4u met mij persoonlijk. Met gerichte vragen breng ik je aanbod en meerwaarde in kaart en daag ik jou uit waar nodig. Nadien heb je een helder, uniek en klantgericht verhaal. Online en offline. Ideaal als je een klankbord zoekt, 100% zeker wil zijn van je keuzes of snel vooruit wil.
- Breng je aanbod in kaart
- Vind je focus
- Word uniek in je markt
- Trek de juiste klanten aan
- Groepsvragensessies met mij
- Opnames groepsvragensessies
- Strategiesessie met mij (± 4u)
- Breng je aanbod in kaart
- Vind je focus
- Word uniek in je markt
- Trek de juiste klanten aan
- Groepsvragensessies met mij
- Opnames groepsvragensessies
- Strategiesessie met mij (± 4u)
Investering in euro en excl. BTW.
Stefaan’s techniek is die van een coach. Met respect voor jou als klant maar uitdagend, prikkelend… en niet te snel tevreden met een antwoord. Doorvragen tot het juist voelt! Hij is een partner-in-crime op wie je beroep blijft doen, in vertrouwen. Warm aanbevolen! – Ingrid Larik
Stefaan structureerde mijn aanbod op een glasheldere manier. Heel fijn te ervaren dat hij daarbij meedenkt en cocreëert: zo werd het een brainstormsessie waaruit nieuwe ideeën ontstonden! Hij slaagde er ook in om mijn authenticiteit te vertalen in mijn strategie. De investering zeker waard! – Christoph Van Doninck
PS Bedankt omdat jij meehelpt om mensen en bedrijven te doen groeien. Want daar worden we allemaal beter van. En omdat jij je nek durft uitsteken. Want laten we eerlijk zijn, ondernemen is soms best uitdagend ; )