Worstel jij hier ook mee?
- Als je vertelt wat je doet, merk je dat mensen jou niet begrijpen. Of dat het hen koud laat. Ze knikken wel beleefd, maar klant worden? Nee hoor. Hoe krijg je ze enthousiast?
- Je wil starten als coach, consultant of trainer. Maar zit er iemand op jou te wachten? Er zijn er al zoveel … Wat maakt jou anders? En moet je niet eerst nog opleiding X doen?
- Je hoopt dat niemand vraagt wat jou uniek maakt. Want eerlijk? Je hebt geen idee. Of je blijft hangen in clichés die zowat iedereen gebruikt. Hoe spring je eruit?
- Er is zoveel dat je graag doet en goed kan! Ideeën genoeg dus, maar in je hoofd is het soms chaos. Keuzes maken? Hou je dan nog klanten over? En is kiezen niet verliezen?
- Je werkt niet enkel voor het geld. Mensen of bedrijven doen groeien: daar doe je het voor. Hoe krijg je klanten die jouw visie delen? En er voluit voor willen gaan?
De oorzaak?
Je hebt (nog) geen helder, uniek aanbod. Als starter draai je dan in cirkels en kom je niet van de grond. Ben je al gestart, dan vind je moeilijk klanten en vinden zij jou nergens. Je website werkt nauwelijks, wat je ook probeert. Je hobbelt van klant naar klant en leert leven met stress en onzekerheid. Of je overweegt om het op te geven.
Jammer, want het kan anders. Stel je even voor …
- Wie met jou praat of op je site komt, heeft meteen door dat jij kan helpen. Ze knikken niet beleefd, ze klikken niet weg: ze willen meer over jou weten. Afspreken? Ja, graag!
- Nog voor dat verkennend gesprek zijn ze al quasi zeker dat ze met jou aan de slag willen. Zo verlies jij geen tijd met shoppers die komen luisteren om nadien af te haken.
- Je klanten werken enthousiast mee en vertellen iedereen hoe goed jij bent. Je prijs is minder belangrijk: die zien ze als investering, niet als kost. Jij bent waard wat je vraagt.
- En jij? Jij focust op het werk dat je het liefste doet. Je hebt genoeg fijne klanten, ziet hen groeien en geniet. Je onderneemt met zelfvertrouwen en rust in je hoofd. Zalig.
Dat is wat een helder, uniek aanbod doet.
Hoe ik jou daarmee help?
- In een strategiesessie benader ik je aanbod als klant en collega-ondernemer.
- Wat doe je voor wie en wat maakt jou uniek? Ik denk mee tot dat glashelder is.
- We vinden de rode draad in je aanbod en ik help jou om keuzes te maken.
- Dat alles vertalen we naar een klantgerichte opbouw van je aanbod en website.
- Met een pakkende elevator pitch, merknaam en slogan versterk jij je merk.
Het resultaat? Een verhaal waarmee jij de juiste klanten aantrekt. En een draaiboek met de structuur van je site en een schets van elke pagina. De ideale basis voor je teksten en website!