Misschien heb je hem al gehoord, nu de lente ein-de-lijk in het land lijkt. Met een melodieus gezang dat je instant gelukkig maakt. Dat je doet dromen van lange, zwoele zomeravonden.
De merel.
‘s Avonds maak je de meeste kans. Zijn dagtaak zit er dan op en hij heeft tijd om zijn territorium te verdedigen. Want dat zingen, dat doet hij natuurlijk niet voor de lol.
Jouw tuin is zijn tuin en dat zullen andere merels geweten hebben. Als hij er intussen een vrouwtje mee versiert, is dat mooi meegenomen.
Helaas letten die vrouwtjes nauwelijks op het gezang van hun potentiële lover. Eens ze weten waar hij zit, kijken ze naar iets anders. Zijn snavel, meer bepaald. Hoe feller oranje, hoe meer kans hun zwarte ridder maakt. Waarom?
Carotenoïden.
Dat zijn kleurstofjes van moeder natuur die je tomaten rood, je wortels oranje en je bananen geel kleuren.
Hoe meer carotenoïden een merel binnenkrijgt, hoe feller oranje zijn snavel kleurt. En hoe gezonder hij is. Zit merellief in een gezondheidsdip? Dan claimt zijn immuunsysteem alle kleurstof, wordt zijn snavel vaalgeel en mag hij het vergeten bij de vrouwtjes.
De bottomline? Feloranje snavel = gezonde merel = goede papa-in-spé = hubba hubba
Slim gezien van die vrouwtjesmerels. In plaats van te informeren naar hoe meneer zich voelt, zien ze in één oogopslag aan zijn snavel of ze beter een tuin verder vliegen.
Jouw doelgroep doet dat ook.
Aan je snavel hebben ze niet veel, dus kijken ze naar iets anders. Als ze op je homepage landen, flitsen hun ogen over het scherm en vormen ze zich in no time een indruk van wie jij bent en wat je te bieden hebt.
Waar ze naar kijken? Je logo, slogan, elevator pitch, aanbod en menu. En – onbewust – de uitstraling van je website.
Veel tijd krijg je niet. Onderzoek wees uit dat de gemiddelde bezoeker slechts enkele seconden doorbrengt op je homepage. En dat vrouwen sneller weg zijn dan mannen. Niet enkel merelvrouwtjes zijn efficiënt, of wat had je gedacht.
Als je minder dan 15 seconden hebt, draai je beter niet rond de pot. Glasheldere aanbodblokjes dus. Een elevator pitch die in enkele lijntjes vertelt wat jij doet voor wie en wat jou uniek maakt. En een slogan die je bezoeker naar adem doet happen.
Zo maak jij duidelijk hoe oranje je snavel is. Of jij een goede match bent voor je bezoeker. En dat maakt het verschil tussen een klik terug naar Google en een klik naar je aanbod.
Wat je nodig hebt voor een website die doet doorklikken? Je raadt het al: een uniek en helder aanbod. Anders maakt je website geen schijn van kans. Hoe mooi hij er ook uitziet. Je bezoekers zijn getraind door jaren rondsurfen, die prikken daar zo door.
In de gloednieuwe online training Klanten Kiezen Jou krijg je mijn unieke, bewezen methode om je aanbod glashelder te maken en meer van de juiste klanten aan te trekken. Je doorloopt deze 3 stappen:
1. Breng je aanbod in kaart
Ga in de schoenen van je klanten staan. (Her)ontdek waarmee ze worstelen en speel daarop in. Vind je pijnstillers en winstmakers. En maak je aanbod onweerstaanbaar.
2. Vind je focus
Ontdek hoe jij meteen gezien wordt als expert. Hoe je bezoekers van je site in 4 (!) seconden aanspreekt. En wat je kan leren van een egel, een vos en stokoude Japanners.
3. Vertel een duidelijk verhaal
Breng overzicht in je aanbod met een slimme assistent. Stop met trekken aan je klanten en ontdek hoe je ze voortaan aantrekt. Met een uniek, helder en klantgericht verhaal.
Slimme merels vliegen naar klantenkiezenjou.be. Hubba hubba!